– Vi tycker att det har varit bra att kunna prova på ett medlemskap och därmed få en tydlig rabatt på IT&Telekomföretagens standardavtal som vi tycker är väldigt bra. Det har också varit positivt att få delta i Datarådet och se vad det innebär. Det har också funnits intressanta utbildningar, säger Imatrics teknikchef Christoffer Krona.
Imatrics är ett startup-bolag inom AI som har utvecklat en autotagging-tjänst. På kontoret i Linköping arbetar ett ungt team med blandade specialiteter för att göra medieindustrin mer datadriven.
– Medlemskapet kostar en del för ett bolag som är i början av sin resa, men om man är intresserad av standardavtalen så väger det rätt tungt. Prova-på-erbjudandet har tydligt visat vilka värden man får som medlem, säger Christoffer Krona.
IT&Telekomföretagens prova-på-erbjudande riktar sig till nystartade och mindre företag i sektorn och kostar 1000 kr för ett år och ger samma förmåner som ett medlemskap.