Hur vill tjänsteföretag förbättra offentliga upphandlingar?
Offentlig upphandling genomförs för drygt en sjättedel av Sveriges BNP och är av stor samhällelig betydelse. Väl genomförda upphandlingar ger förutsättningar för tjänsteföretag att bidra till att stödja och utveckla de offentliga tjänsterna, till nytta för medborgarna.
Tidigare undersökningar från Almega visar dock att många tjänsteföretag upplever utmaningar med att delta i offentlig upphandling. Generella utmaningar handlar om exempelvis stark prispress på bekostnad av kvalitet, irrelevant kravställande och bristfällig uppföljning. Genom en ny rapport som är baserad på djupintervjuer med företrädare för enskilda medlemsföretag vill vi nu konkretisera företagens erfarenheter och även deras syn på vad som karaktäriserar väl genomförda upphandlingar.
Rapporten diskuteras vid ett seminarium som arrangeras av Almaga torsdagen den 21 april kl. 12.00 – 13.00, ankomstregistrering med lättare lunch från och med 11.30.
Medverkande
Lina Fransson, vd, Skåningegårdsgruppen,
Claudiu Deak, chef affärsutveckling och anbud, Academedia
Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef, Uppsala kommun,
Magnus Colling, chef inköpsavdelningen SISAB.
Andreas Åström, näringspolitisk chef, Almega
Ulrica Dyrke, jurist och upphandlingsexpert, Almega
Fler medverkande kan tillkomma.
Moderator:
Bo Nordlin, grundare av Inköpsrådet och Upphandling24
Seminariet kommer att filmas och publiceras i efterhand.
För frågor kontakta Emma Cramér Hammar.
Det finns i nuläget inga bokningsbara tillfällen för den här aktiviteten.
Pris
Kostnadsfritt
Har du frågor om aktiviteten?
Hör av dig
{{ contact.name }}
{{ contact.title }}
{{ contact.phone }} {{ contact.cellphone }} {{ contact.email }}