Hoppa till innehåll

Vilka spännande milstolpar står Codemill inför under året?  

Vi har uppdaterat vår strategi och ser fram emot att arbeta med att implementera den. Vi riktar oss mot stora globala media- och entertainmentkunder som vill ha en effektiv och lättarbetad leveranskedja.  

Andra milstolpar är branschens stora mässa IBC, i Amsterdam i september där vi träffar många av våra kunder.

Vad gör ni för att vara en attraktiv arbetsgivare? 

Vi har kollektivavtal för att veta att vi har bra villkor, dessutom använder vi oss av Benify som ger oss möjlighet att erbjuda bra förmåner. Våra medarbetare tar ansvar för två hackaton varje år, och även för sommar- och julfesten. Det blir roligare när vi tillsammans bestämmer hur vi umgås. Varje dag kl 9 och 15 fikar vi på och på torsdagar blir det frukost på morgonen och på fredag eftermiddag går popcornmaskinen varm! En av konsulterna tog initiativet till att vi varje fredag delar ut digitalarosor för bra jobb, gillar att vi på det sättet ger varandra positiv feedback varje vecka!  

Vilka utmaningar finns för techbranschen i regionen? 

För oss är det ju såklart en utmaning att våra kunder finns i många andra geografiska regioner, så det är väl mera kopplat till vår bransch än vår region. 

Hur arbetar ni för att säkra behovet av techkompetens? 

Vi samarbetar med universitet och erbjuder exjobb och om det uppstår tycke så erbjuder vi anställning. Och nyligen hade vi möjlighet att rekrytera från ett liknande bolag som stängde ner sin verksamhet i Sverige, det var väldigt bra för oss, även om det är trist när verksamheter stänger i Sverige.